Naomi Veldhoven
|
06 - 41 86 95 41 |
|
nveldhoven@pesant.nl |
|
Een vloeiende schakel tussen primair- en voortgezet onderwijs is voor ieder kind van belang. Binnen het schakelprogramma van Lowys Porquinstichting (LPS) en RSG ’t Rijks uit Bergen op Zoom ontwerpen leraren samen onderwijs dat op termijn kan worden toegepast in elke school, in elke klas, ongeacht het schooltype. Het doel is om beter te worden in het gezamenlijk aansluiten bij de talenten van kinderen en uitgaan van dat wat ze echt kunnen. Twee jaar lang werken leraren met heterogene groepen leerlingen aan intensieve leerervaringen op het gebied van ondernemerschap, zelfstandigheid, een kritische en onderzoekende houding. Via deze procesgerichte aanpak bedienen zij leerlingen in hun uiteenlopende sociaal emotionele én in hun cognitieve behoeften.
Onze adviseurs zijn procesbegeleiders, maar ook onderwijsexperts die deelnemers weten te inspireren en hen handvatten aanreiken.
In deze casus onderscheiden we 5 belangrijke interventies:
In de samenwerking met onze opdrachtgever komen wij tot een aanpak waarbij de deelnemers duurzaam samenwerken aan het beter op weg helpen van leerlingen vanuit een onderwijsomgeving die gelijke kansen biedt voor alle leerlingen. We adviseren onze opdrachtgever daarbij vanuit onze onderwijskundige expertise en ervaring. We vinden het belangrijk dat deze aanpak echt van de scholen zelf wordt. We werken daarom nauw samen met onze opdrachtgever en zijn regelmatig in gesprek over voortgang, ideeën en ervaringen.
Deel |
|