Romy Schouten
Goed onderwijs zie ik als dé sleutel voor een succesvolle toekomst van ieder kind. Ik vind het heel belangrijk dat jongeren kansen krijgen om zich volledig te ontwikkelen en te ontdekken waar hun talenten liggen. Dat heb ik zelf mogen meemaken en daarom motiveert het me om een steentje bij te dragen aan de ontwikkelingen en transities binnen de onderwijssector.
Vanuit mijn achtergrond in psychologie en bestuurs- en organisatiewetenschappen heb ik gevoel ontwikkeld voor de context van organisaties en kan ik lastige vraagstukken doorgronden. Mijn mensgerichte perspectief helpt daarnaast om me in te leven in de ander en de vertaling te maken van mooie woorden op papier naar acties in de praktijk. Want wat betekent een verandering nu voor een leraar of leidinggevende? Het geeft me energie om daar over na te denken en samen met anderen écht aan de slag te gaan en beweging te creëren. Ik ben dan ook een doener: stilzitten staat niet in mijn woordenboek.
Door mijn oplossingsgerichte, proactieve en verbindende houding ben ik in staat om nieuwe informatie snel eigen te maken en, zowel zelfstandig als in teamverband, resultaten te boeken. Bij Pesant doe ik dat door betrokken te zijn bij de kennisnetwerken en samenwerkingsverbanden. Als spin in het web houd ik me bezig met het opzetten en monitoren van processen en community vorming. Daarnaast ben ik betrokken bij de werving- en selectiewerkzaamheden die Pesant uitvoert. Hierbij gebruik ik al mijn nieuwsgierigheid om te ontdekken waar de behoefte ligt en welke kwaliteiten of vaardigheden er nodig zijn voor een rol.
Tot slot leer ik zelf ook nog elke dag. Mijn werkzaamheden bij Pesant zijn onderdeel van een traineeship waarbij ik verschillende rollen binnen (overheids)organisaties vervul en opleiding volg in project- en programmamanagement, adviesvaardigheden en persoonlijk leiderschap. Die ervaringen zorgen ervoor dat mijn rugzak zich steeds meer vult met professionele bagage en ik kan meebouwen aan het onderwijs van morgen.
|
|
rschouten@pesant.nl |